Campusul Facebook din Menlo Park

Gigantul din lumea Social Media, Facebook, si-a sarbatorit de curand cea de-a 10-a aniversare. Iar o ocazie speciala cere o celebrare speciala, si cum ar fi putut sa faca acest lucru mai bine, decat printr-un nou sediu. Cresterea inregistrata de compania lui Zuckerberg poate reprezenta cu usurinta subiectul oricarui studiu despre afaceri care au schimbat lumea si o proclama drept un model de management si dezvoltare. Iar cifrele acestea impresionante sunt cuantificate in cele din urma si de un spatiu de office pe masura, capabil sa gazduiasca adevarata armata de programatori, oameni de afaceri si cadre administrative.

Compania care a schimbat deja doua alte sedii pentru ca acestea nu mai faceau fata a ales vechiul campus Sun Microsystems din Menlo Park drept Campus. Acest loc nu doar este capabil sa ii gazduiasca, ci reflecta totodata valorile care i-au propulsat in dreptul industriei: inovatie, ambitie si brainstorming colectiv. Pentru a finaliza acest proces de migrare, au apelat la Gensler, corporatie care a considerat de cuviinta sa incredinteze proiectul celor mai tineri designeri din cadrul echipelor, pentru idei proaspete.

Vechile birouri stufoase ce salasluiau acolo au fost demolate si intregul spatiu a capatat o vibratie “downtown”. Mediul urban asigura angajatilor acces la doua cafenele, un restaurant mecixan, mici zone de bucatarie si multe, multe altele. Toate aceste facilitati sunt strans legate de cultura organizationala din cadrul companiei: Atat timp cat angajatii au toate placerile culinare satisfacute si chiar incurajate, nu au de ce sa paraseasca campusul si brainstormingul colectiv devine o situatie spontana, si nu un meeting plictisitor.

Dar asta nu inseamna ca nu exista si zone de relaxare, unde iti poti face munca de zi cu zi in liniste, si te poti concentra la toate problemele unde doar tu poti gasi o solutie. Un document Gensler ne relateaza: “Indivizii au timpul si spatiul sa isi imagineze, sa scrie, sa reflecteze, sa se inspire, sa creeze si sa fie singuri cu gandurile lor. Au de asemenea si acces usor la echipele lor pentru a se intalni, critica, rafina si dezvolta.”

Faptul ca Facebook isi incurajeaza angajatii sa faca car-pooling, sau sa foloseasca transportul in comun sau bicicleta nu cred ca mai mira pe nimeni. Multi dintre peretii exteriori ai companiei au fost conceputi speciali pentru desene, notite si mesaje. Compania incurajeaza in mod activ angajatii sa se exprime, si chiar au angajati artisti care sa le canalizeze eforturile.

Prin tot campusul regasim sloganuri precum: “Fortune Favors the Bold”, “Move Fast, Break Things” si “Hack Often”. Ah, da, si gasim peste tot benzi de alergat. Pentru ca un angajat care are orice deliciu culinar la dispozitie trebuie sa arda si caloriile, nu?

sursa foto: http://www.home-designing.com

Comments

comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *